بورسیه تحصیلی ترکیه
آموزش صفر تاصد حسابداری هلو
تاریخ : پنج شنبه 25 بهمن 1397
نویسنده : سعید سجودی

بورسیه تحصیلی ترکیه :

 

 

 

 

هزینه های سنگین تحصیل در دانشگاه ها و مخصوصا دانشگاه های خارج از کشور ، یکی از موانع ادامه تحصیل دانشجویان است . در این قسمت توضیحاتی در مورد بورسیه تحصیلی  ترکیه داده شده است . شما نیز می توانید از این بورس استفاده کنید . در صورت پذیرفته شدن شما در بورس ، تحصیل رایگان و خوابگاه و بیمه درمانی و حقوق ماهیانه به شما تعلق می گیرد . همچنین تحصیل در کشوری همچون ترکیه ، شما را با تجربه های جدید فراوانی روبرو می کند و با زبان ، فرهنگ و کشورِ جدیدِ دیگری نیز آشنا خواهید شد . اگر قصد ادامه تحصیل دارید از الان میتوانید برای اخذ بورسیه ترکیه اقدام نمائید.

 

هدف بورسیه های دولتی ترکیه :

 

 

 

بورسیه های دولتی ترکیه با هدف تبادل علمی و گسترش ارتباطات علمی با سایر نقاط جهان ارائه می‌شوند. این برنامه‌های بلندمدت از تنوع نیز برخوردار هستند و برخی از انواع این بورسیه صرفا به دانشجویان نخبه تعلق می‌گیرد. طی این بورسیه های دولتی ترکیه به دانشجویان زبده، امکانات بسیار گسترده و کاملی اعطا می‌کند.

شرایطی که بورسیه شدن در ترکیه در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد بسیار ایده‌آل است.

اگر از دانشگاه‌های ترکیه بورسیه دریافت کنید، لازم نیست برای اقامت و اسکان خود نگران باشید. دانشجویان در خوابگاه‌های ترکیه که در دانشگاه واقع شده‌اند، اسکان داده می‌شوند و در صورتی که تمایل به ماندن در خوابگاه نداشته باشند، امکان اقامت در خارج از دانشگاه هم برای آن‌ها وجود دارد البته در این صورت باید هزینه سکونت از سوی دانشجو پرداخت شود. علاوه بر موضوع اسکان، با دریافت بورسیه های دولتی ترکیه، هیچ هزینه‌ای برای پرداخت شهریه و… از دانشجویان دریافت نمی‌شود. تحصیل رایگان، مزیت بسیار بزرگی است که به هیچ‌وجه نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

هزینه درمان و سلامت دانشجویان نیز با وجود این بورسیه‌ها رایگان است. در واقع، دانشجویان تحت پوشش بیمه سلامت عمومی قرار می‌گیرند. موضوع بیمه، همواره یکی از مسائل مهمی است که دانشجویان خارجی با رفتن و تحصیل به کشوری دیگر با آن رو به رو هستند اما ترکیه این دغدغه را برای دانشجویان به خوبی حل کرده است. بلیت رفت و بازگشت دانشجو به کشور هم از سوی ترکیه تهیه می‌شود و در صورتی که دانشجویی خودش اقدام به گرفتن بلیت کند، دانشگاه هزینه خرج‌شده را به او می‌پردازد.

موضوع زبان و دریافت بورسیه در ترکیه :

همه دانشجویانی که قصد دریافت بورسیه های دولتی ترکیه را دارند باید به زبان ترکی تسلط پیدا کنند و دوره یک‌ساله زبان را در این کشور بگذرانند. حتی دانشجویانی که قرار است به زبان انگلیسی یا … تحصیل خود را در ترکیه ادامه بدهند هم باید دوره یک‌ساله یادگیری زبان را طی کنند. با دانستن زبان ترکی، اقامت دانشجو در این کشور بسیار مطلوب‌تر و خوشایندتر خواهد بود.

شیوه درخواست تقاضای بورسیه

برای این که دانشجویی شرایط لازم برای ارائه درخواست خود برای دریافت بورسیه های ترکیه را داشته باشد، باید مدارک و شرایط زیر را دارا باشد:

  • مدارک فارغ‌التحصیلی از مقاطع قبلی دیپلم و…

  • معدل قابل‌قبول در دوره‌های مختلف تحصیلی

  • مدارک آزمون‌های بین‌المللی مختلف

 

 

مزایای بورسیه تحصیلی ترکیه :

 

کمک هزینه تحصیلی ماهیانه

نسبت به مقطع تحصیلی بورسیه تحصیلی ترکیه ماهیانه به این شکل می باشد که :
– فوق دیپلم تقریبا 280 دلار ماهیانه
– لیسانس تقریبا 280 دلار ماهیانه
– فوق لیسانس تقریبا 423 دلار ماهیانه
– دکترا تقریبا 565 دلار آمریکا
– پژوهشی تقریبا 565 دلار ماهیانه

خوابگاه

کلیه دانشجویانی که موفق به اخذ بورس تحصیلی ترکیه می شوند، می توانند در صورت تمایل از خوابگاه  دولتی به صورت رایگان استفاده کنند .

شهریه دانشگاه

دانشجویانی که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه می شوند، هزینه های آموزشی آن ها در دانشگاه رایگان و شهریه دانشگاه توسط دولت ترکیه  پرداخت خواهد شد .

بیمه درمانی

کلیه دانشجویان مورد پذیرش بورس تحصیلی ترکیه ، بیمه  درمانی رایگان می شوند .

 آموزش زبان ترکی استانبولی 

دانشجویانی که موفق به اخذ بورس تحصیلی ترکیه شده و مدرک زبان ترکی ندارند به صورت رایگان یکسال دوره زبان ترکی را میگذرانند .

 کمک هزینه مسافرت 

دانشجویانی که موفق به اخذ بورس تحصیلی ترکیه شده اند، از کمک هزینه مسافرت ورودی به ترکیه (برای ثبت نام ) و برگشت از ترکیه بعد  فارغ التحصیلی نیز برخوردار خواهند بود .

شرایط لازم جهت دریافت بورسیه تحصیلی از ترکیه :

داوطلبی که برای اخذ بورس تحصیلی ترکیه در یک مقطع تحصیلی اقدام می نماید، باید یک مقطع قبل آن را گذرانده باشد ، یا این که تا آخر این سال تحصیلی به اتمام برساند .
مثال: داوطلبی که برای فوق لیسانس می خواهد اقدام کند، باید مقطع لیسانس خود را یا به اتمام رسانده باشد و یا این که تا آخر این سال تحصیلی به اتمام برساند.

از آن جایی که برنامه اعطای بورس تحصیلی ترکیه بر اساس سابقه تحصیلی داوطلب و میزان موفقیت آن طراحی شده است، معیارهای انتخاب دانشجو طبق شرایط زیر خواهد بود:
– معدل مورد قبول برای مقطع فوق دیپلم ۱۲ می باشد.
– معدل مورد قبول برای مقطع لیسانس ۱۴ می باشد.
– معدل مورد قبول برای مقطع فوق لیسانس ۱۵ می باشد.
– معدل مورد قبول برای مقطع دکترا ۱۵ می باشد.
– معدل مورد قبول برای داوطلبان رشته های پزشکی ۱۸ می باشد.

مدارک لازم جهت دریافت بورسیه تحصیلی از ترکیه

– مدرک فارغ التحصیلی
– کارت شناسایی معتبر از قبیل کارت ملی یا پاسپورت
– ریز نمرات ، در صورت اتمام تا آخر این سال تحصیلی ، ریز نمرات دروسی را که تاکنون پاس کرده است .
– برگه قبولی در کنکور ( اگر وجود دارد )
– مدرک قبولی در امتحانات بین المللی ( اگر وجود دارد ) مثل :GRE-GMAT-TOFEL-IELTS
– توصیه نامه از حداقل دو تن از اساتید.(برای مقاطع ارشد و دکتری)
– یک عدد عکس ۶x۴اسکن شده.
توجه: مدارک فوق شامل مدارک لازم جهت دریافت بورسیه تحصیلی از ترکیه میباشد و در اقدام اولیه نیاز به ترجمه نداشته و اصل آن اسکن شده و ارسال می شود.

 

کتابهای کنکور ترکیه را از اینجا تهیه کنید 

فرایند ارزیابی مدارک جهت قبولی در اخذ بورس تحصیلی ترکیه  :

کلیه درخواست هایی که در این راستا ارسال می گردد ، در دو مرحله مورد بررسی قرار می گیرند:

1-   سابقه تحصیلی داوطلب
۲- مصاحبه حضوری

تحصیل رایگان در ترکیه :

دانشجویانی که رویای تحصیل در کشوری خارجی را درسر می پرورانند به دنبال اهدافی چون: سطح علمی دانشگاه ها، تحصیل با کیفیت بهتر، اشتغال به کار بعد از تحصیل و… هستند که می توان دست یابی به تحصیل رایگان در کشور مقصد را نیز به شمار اهداف پیش روی آن ها افزود. چرا که هزینه های بالای تحصیل به خصوص در کشوری خارجی یکی از موانع محرومیت افراد از شرایط ادامه تحصیل در کشور دیگر و همچنین در موقعیت بهتر می باشد ,امروزه تحصیل رایگان در ترکیه برای بسیاری از دانشجویان مشتاق به تحصیل، ایجاد جذابیت کرده است چرا که این کشور علاوه بر توریستی بودن، دارای دانشگاه هایی با سطح و تراز علمی بالا بوده که به جهت دستیابی به هدف پیشرفت روزافزون، با دانشگاه های معتبر در دنیا دارای ارتباط و نزدیکی می باشند که به عنوان موردی برای تایید این مدعا می توان ارتباط دانشگاه حاجت تپه را با دانشگاه هاروارد مثال زد.
دانشگاه های ترکیه دارای اعتبار جهانی هستند که مدارک آن ها در اکثر کشورهای دنیا مورد تایید قرار می گیرد به همین دلیل همواره دانشجویانی از اقسی نقاط دنیا برای ادامه تحصیلات به این کشور می آیند.

می دانیم که تحصیل در هر مقطعی و نیز در هر کشوری هزینه هایی را به دنبال دارد که فرد دانشجو ناگزیر به پرداخت آن هاست و با توجه به اینکه امروزه سیاست تحصیل رایگان تقریبا در اکثر کشورها از بین رفته است لذا دانشجو باید در پی یافتن راهی برای تقلیل این هزینه ها باشد تا بتواند تحصیل مقرون به صرفه ای را نیز به خصوص در کشور خارجی تجربه کند.

هزینه های کشور ترکیه به میزان زیادی نزدیک به هزینه های کشور ایران می باشد. تحصیل رایگان در ترکیه با استفاده از راه کارهایی قابل دستیابی می باشد. مثلا اینکه فرد دانشجو مشمول دریافت بورسیه های مختلف تحصیلی این کشور شود. از تخفیفات دانشجویی در نظر گرفته شده برای خارجی ها استفاده کند. وام های دانشجویی را دریافت کند، همینطور حقوق و دستمزد، در ازای کار دانشجویی که برای هر مقطعی به اندازه ای معین در نظر گرفته شده است می تواند در برآورده کردن هزینه ها کمک کننده باشد.

در چند سال اخیر امکانات خوابگاهی برای دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در ترکیه در نظر گرفته شده که دانشجو می تواند از راه اسکان در این محل ها، قدمی به سمت تحصیل رایگان در ترکیه نزدیک تر شود.
دانشجو می تواند از تخفیف ۵۰ درصدی حمل ونقل عمومی کشور برخوردار شده و نیز تمامی خدمات درمانی را به صورت رایگان دریافت کند.

 

 

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: شرایط پذیرش و تحصیل در دانشگاه های ترکیه ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ آموزش حسابداری هلو خوش آمدید